Uutiskirjeet

Tehy AO 401 uutiskirje
22.11.2017

Tapahtuma 2018

Peruuntuneesta syysristeilystä 2017 vapautuneilla rahoilla järjestetään erillinen tapahtuma v.2018. Ammattiosaston kotisivujen jäsenhuoneessa on käynnissä jäsenäänestys ad.30.11. tapahtumasta. Mikäli mikään äänestysvaihtoehdoista ei saa selkeän ylivoimaista kannatusta, järjestetään toinen äänestyskierros kolmen eniten ääniä saaneen välillä.

Jäsenhetket alkuvuosi 2018

10.1. Sospan ruokasali

14.3. Kypsin perheterapiahuone

11.4. Sospan ruokasali

9.5. Kypsin perheterapiahuone

Jäsenhetket ovat aina klo:15. Jäsenhetkeä seuraa hallituksen kokous joten puheenaiheita voidaan käsitellä hallituksessa heti. Tervetuloa jäsenhetkiin keskustelemaan hallituslaisten kanssa.

Carean työsuojeluvaltuutettujen vaali

Carean työsuojeluvaltuutettujen vaali on avattu. Ehdokkaiden joukossa on kaksi ammattiosastomme jäsentä: Carita Stenberg ja Pekka Iiskola.

Äänestäminen on helppoa ja tapahtuu sähköpostiin tulevalla linkillä, äänestysaika on 29.11. - 6.12. Lue lisää Carean Synapsista.

Tässä hyvät ehdokkaamme, käytä ääntäsi ja vaikuta!

Carita Stenberg

Asumisen ohjaaja, Tehy ao 401 hallituksen jäsensihteeri

Pekka Iiskola

Sairaanhoitaja, Tehy ao 401 hallituksen puheenjohtaja

Ammattiosaston hallitus on täydentynyt ja järjestäytynyt uudelleen. Hallitus 2017-19

Puheenjohtaja Pekka Iiskola Kyps
Varapuheenjohtaja Astrid Kovaljeff Sospa
Sihteeri Maria Kemppi Sospa
Taloudenhoitaja Tuija Heikkilä Kyps
Jäsensihteeri Carita Stenberg Sospa
Tiedottaja Antti Nakari Kyps
Jaana Salovaara Sospa
Päivi Mentula Kyps
Minna Mänttäri Kyps
Varajäsenet: Kirsi Kekki Kyps
Kirsti Tanskanen Sospa
Riikka Pihkala Sospa
Minna Mynttinen Kyps
Katri Vartiainen Kyps
Roni Kaskentaus Kyps
Soile Peni-Kivirikko Nuorisopsykiatrian pkl
Pääluottamusmiehet: Jaana Salovaara Sospa
Kirsi Kekki Psykiatrian yksiköt
Luottamusmies Carita Stenberg Sospa

SOSPA:n pääluottamusmiehen kuulumiset

Tervehdys Sospan väki! Sosiaalipalveluiden vastuualueella on jo useamman vuoden ajan oltu melkoisten muutosten kourissa ihan siitä "Carealaistumisesta" lähtien. Nyt jälkikäteen tarkastellen voin henkilöstönedustajana ja luottamusmiesroolissa todeta, että vaikka välillä on tiukkaa tehnyt, niin hyvinhän me ollaan kyydissä pysytty siitä huolimatta, että edellinen organisaatio-/ vastuualuemuutos ei ole aina ehtinyt loppuun, kun on jo uusi alkanut.

Muutokset kaikkinensa ja osana erikoissairaanhoitoa oleminen on asettanut myös edunvalvonnalle omanlaisensa haasteet ja erityisesti tähän olemme ammattiosastonakin pyrkineet vastaamaan huomioiden vastuualueiden omat erityispiirteet.

Henkilöstönedustajan kuulluksi tuleminen vastuualuetta koskevassa päätöksenteossa, kannanotot ja viestin vieminen henkilöstön sekä ammattiosaston hallituksen välillä on äärimmäisen tärkeää näinä aikoina, kun toimintaa kehitetään vauhdilla ja erityisesti, kun toiminnan kehittäminen vaikuttaa usein suoraan henkilöstön asemaan. Tähän tulen osaltani panostamaan myös jatkossa ja varmistamaan henkilöstön äänen kuulluksi tulemisen.

Näkemykseni mukaan työtä meillä riittää, joskin varsinainen työnteko, -tavat ja -paikat voivat muuttua palvelutarpeen mukaan. Muutos on tullut jäädäkseen myös Sote-alalle.

Sosiaalipalveluiden viimeisin suuri rutistus on Etelä-Kymenlaakson asumisyksiköt. Näitä uusia Carealaisia markkinavalttejamme on työstetty pitkään ja muutamien mutkienkin kautta, niinkuin asiaan usein kuuluu, mutta nyt alkaa olla muuttoa vailla valmista.

Haminaan meille avautuu nyt marraskuun lopulla Reduttikoti, joka tarjoaa asumispalveluita hoitoa ja hoivaa tarvitseville kehitysvammaisille asukkaille.

Kotkaan puolestaan saamme myöskin nyt marraskuun lopulla avattavan Saarihovin asumisyksikön, johon muuttaa 8 autisminkirjoon kuuluvaa nuorta/ nuorta aikuista palvelunkäyttäjää.

Kolmas uusi yksikkömme Kotkan Saarikotka avautuu alkuvuodesta -18 ja tarjoaa asumispalveluita pääsääntöisesti ikääntyneille kehitysvammaisille.

Osa henkilöstöstämme on siirtynyt uusiin yksiköihin, mutta näiden myötä olemme saaneet myös sekä uusia palvelunkäyttäjiä että henkilöstöä Careaan ~ Tervetuloa!

Haluan osaltani ja ammattiosaston puolesta toivottaa suuresti onnea ja suotuisia tuulia uusien yksiköidemme käynnistämiseen ja varsinaisen toiminnan kehittämiseen.

Pääluottamusmiehenä tulen tervehdyskäynnille uusiin yksiköihin joulu-/ tammikuun aikana ja jos oikein hyvä flaksi käy, niin saan mukaani myös ao pj Pekan, lm Caritan tai vara pj Assin??

Työni liikkuvuuden ansiosta jalkaudun säännöllisesti myös muihin sospan yksiköihin, mutta tilanteen vaatiessa minut tavoittaa parhaiten puhelimitse tai sähköpostilla osoitteesta jaana.salovaara@carea.fi

Luottamusmiestoimistoni sijaitsee kuusaan keskustassa osoitteessa Kuntalantie 9c 38, puhelin 0404833218. Tapaamiset toimistolla sovitusti ja tapaamisia voidaan sopia luontevasti myös vaikkapa paikallisiin kahviloihin. Ollaan yhteyksissä joko tarpeen vaatiessa tai muuten vaan!
-plm Jaana

Psykiatrian yksiköiden pääluottamusmiehen kuulumiset

Moikka! Syksy on ollut mukavasti työn täyteinen. Pääluottamusmiestehtävän lisäksi olen saanut olla yhtenä henkilöstön edustajana Sote Osallisuuden palvelut- työryhmässä ja olla näin mukana näköalapaikalla suunnittelemassa maakunnan Sote-palveluiden rakennetta.

Olen myös nimettynä henkilöstön edustajana psykiatrian johtotiimissä sekä erikoissairaanhoidon johtoryhmässä, joihin vien ajankohtaisia henkilöstön asioita johdolle tiedoksi. Lisäksi tapaamme säännöllisesti muiden järjestöjen pääluottamusmiesten ja työnantajan edustajien kesken käsittelemään erinäisiä työehtosopimuksiin liittyviä asioita ja tulkintoja.

Näiden lisäksi sain syksyn valtuustovaalissa huikean äänimäärän, jolla pääsin edustajaksi Tehyn valtuustoon. Kiitän vielä saamastani luottamuksesta ja lupaan tehdä siellä parhaani yhteisten edunvalvonnallisten asioiden ajamiseksi.

Syksyn aikana jäsenistöä on yhteydenottojen määrästä päätellen kovasti puhuttanut rokotuksiin liittyvät asiat.Suosittelen tutustumaan Tehyn nettisivujen materiaaliin aiheesta. Jos jotain askarruttavaa asian suhteen tulee eteen, ota rohkeasti yhteyttä. Tämä tartuntatautilain 48§ tulee voimaan siis 1.3.2018 ja sitä ennen on konsernin taholtakin luvassa tarkempia ohjeita asiassa.

Toimistoni sijaitsee sairaalanmäellä päiväkodin talossa ja sinne voi tarvittaessa sopia tapaamisia. Luottamusmiesaikaa minulla on kaksi päivää viikossa ja liikun työtehtävien vuoksi paljon Carean eri yksiköiden välillä. Parhaiten minut tavoittaa sähköpostilla. Toimiston osoite on Sairaalankuja 3 A 23.

Parhaiten minut tavoittaa sähköpostilla, joten laitathan viestiä tulemaan jos jotenkin voin olla avuksi. Ja niin, jatkan psykiatrian yksiköiden Tehyn pääluottamusmiehenä myös ensi vuonna.
T. Kirsi

Puhelin 0442231870
sähköposti: kirsi.kekki@carea.fi
Olen teidän Tehyläisten käytettävissä edunvalvonnallisissa asioissa ja mielelläni autan jos tarvetta on. Ota rohkeasti yhteyttä!

Uusimmat ja kuumimmat ammattiosastouutiset suoraan sähköpostiisi. Palautetta otetaan mielellään vastaan, joko spostitse tai ammattiosaston facebook -ryhmässä.
-Toimitus

- Tämä sähköposti on lähetetty osoitteesta johon ei voi vastata -

AO401@TEHY.FI - 47/2017